מדרסים כמונעי פציעות

משמעותם של מדרסים חורגת בהרבה מההיבט הצר של נוחות גרידא בתוך הנעל.
מדרסים אורטופדים אשר הוכנו כהלכה יכולים לעזור רבות מעבר לטיפול בבעיות קיימות גם במניעה של בעיות עתידיות ובמיוחד בהורדת מינון ועוצמת כאבי כף הרגל וכן במניעת פציעות שונות באזורים כגון מפרק הקרסול, אשר רמת ושכיחות הפציעות בו, בין היתר עקב אי שימוש במדרסים או שימוש במדרסים לקויים הינה מהגבוהות בכל הגוף עקב המיקום הייחודי אשר מעמיס על חלקי גוף אלו את כל עומס משקל הגוף.


רוב הפגיעות נובעות מעומס יתר דפורמציוני רב במבנה הגרמי של כף הרגל(הנובע למשל בין היתר מאי שימוש במדרסים אשר היו יכולים לחלק את העומס בצורה טובה),הליכה ויציבה שאינן תקינות ונכונות, מבנה נעליים לא נכון, דריכה על סוליה קשיחה מדי במקום על מדרסים מותאמים אישית או זוויות דריכה לא טובות עקב מבנה הרגל או הנעל-שוב , בהעדר מדרסים טובים אשר יכלו לתקן אי ההתאמה.


לעיתים גם תנאי השטח משפיעים כגון הליכה בשטח לא ישר (בטיולים למשל נתקלים בשיפועים קיצונים , החלקות, עצירת הידרדרות ע"י כפות הרגליים וכדומה).
כל התופעות האלו ובמיוחד בהעדר מוחלט של מדרסים אורטופדיים אשר תומכים היטב ומחלקים עומסים, גורמים לשורה של פגעים-החל מצלקות, שפשפות ויבלות דרך דלקות בגידים כגון דלקת גיד אכילס, דלקות מפרקים שונות, דלקות זיהומיות, ויראליות ודלקות עצבים(שהן הקשות ביותר לפתרון) וכלה בשברי הליכה, נקעים ושברים ממש.
המניעה הטובה ביותר היא כמובן להשתמש באופן קבוע במדרסים אורטופדים איכותיים.